WEKO3
アイテム
天使大学における英語教育のあり方を求めて : EGP教育からESP教育へ
https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/12
https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/124ae87a06-29a8-4bc0-a1af-f689aa185744
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2001-03-31 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 天使大学における英語教育のあり方を求めて : EGP教育からESP教育へ | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Toward Designing English Language Education at Tenshi College : From EGP to ESP | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 一般英語 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 専門英語 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習者の自立 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ニーズ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | シラバス | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | EGP | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ESP | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | learner autonomy | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | needs | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | syllabus | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ページ属性 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||
記事種別(日) | ||||||||||
研究ノート | ||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Research Report | ||||||||||
著者 |
吉田, 翠
× 吉田, 翠
|
|||||||||
著者名よみ |
ヨシダ, ミドリ
× ヨシダ, ミドリ |
|||||||||
著者名(英) |
YOSHIDA, Midori
× YOSHIDA, Midori |
|||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
天使大学教養教育科 | ||||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | At the newly established Tenshi College, founded in 2000, how English language classes should be designed and conducted to meet the students' needs is an important issue. College education, including English language instruction, must provide students with solid academic preparation before they enter the professional world. This paper first introduces ESP, a newly developing trend in Japanese college English language education, in hopes that the faculty members of the School of Nursing and Nutrition will have a shared knowledge of what ESP is and that the English teachers will obtain support and assistance from these faculty members. The paper also discusses how EGP and ESP education should be balanced in light of the educational goals and the instructional settings of Tenshi College. Secondly, this paper shows the results of two questionnaires administered to Tenshi students and faculty, respectively. The results of these surveys may contain significant information for improving EGP and ESP courses in the near future. A successful ESP education can also develop learner autonomy, the basis for lifelong learning throughout the careers of Tenshi graduates. Finally, practical applications for the future reform will be proposed. | |||||||||
書誌情報 |
天使大学紀要 en : Bulletin of Tenshi College 巻 1, p. 79-96, 発行日 2001-03-31 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11568183 |