ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文・研究ノート
  2. 天使大学紀要
  3. 7巻

基礎看護学早期体験学習の効果 : 看護学生および体験学習施設からの評価

https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/115
https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/115
1d17fb71-f16f-4d0b-8427-47cebd70fa2f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005072037.pdf KJ00005072037 (1.3 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-01-01
タイトル
タイトル 基礎看護学早期体験学習の効果 : 看護学生および体験学習施設からの評価
タイトル
タイトル The Effect of Early Experiential Learning in Fundamental Nursing : Evaluations by Nursing Students and Facilities Providing Experiential Learning Opportunities
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 基礎看護学
キーワード
主題Scheme Other
主題 早期体験学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 評価
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Fundamental nursing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Early experiential learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Evaluation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
研究ノート
記事種別(英)
en
Study Note
著者 久川, 洋子

× 久川, 洋子

久川, 洋子

Search repository
吾妻, 知美

× 吾妻, 知美

吾妻, 知美

Search repository
菅原, 邦子

× 菅原, 邦子

en SUGAWARA, Kuniko

ja 菅原, 邦子
ISNI

ja-Kana スガワラ, クニコ

Search repository
著者名よみ ヒサカワ, ヨウコ

× ヒサカワ, ヨウコ

WEKO 307

ヒサカワ, ヨウコ

Search repository
アズマ, トモミ

× アズマ, トモミ

WEKO 132

アズマ, トモミ

Search repository
菅原, 邦子

× 菅原, 邦子

WEKO 295
NRID 1000070301695
e-Rad 70301695

en SUGAWARA, Kuniko

ja 菅原, 邦子
ISNI

ja-Kana スガワラ, クニコ

Search repository
著者名(英) HISAKAWA, Yoko

× HISAKAWA, Yoko

WEKO 307

en HISAKAWA, Yoko

Search repository
AZUMA, Tomomi

× AZUMA, Tomomi

WEKO 132

en AZUMA, Tomomi

Search repository
菅原, 邦子

× 菅原, 邦子

WEKO 295
NRID 1000070301695
e-Rad 70301695

en SUGAWARA, Kuniko

ja 菅原, 邦子
ISNI

ja-Kana スガワラ, クニコ

Search repository
著者所属(日)
天使大学看護栄養学部看護学科
著者所属(日)
甲南女子大学看護リハビリテーション学部看護学科
著者所属(日)
天使大学看護栄養学部看護学科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study is aimed at evaluating the goal of attaining an early experiential learning in fundamental nursing as a means of broadening the understanding of the nursing care delivery system, so as to identify the effectiveness and problems of such learning. The study was performed on ninety students who agreed to participate, amongst first year nursing undergraduates, who registered in nursing care systems course, and who did experiential learning as part of that training, in eight hospitals (thirteen wards) and eight healthcare facilities. Data on students were collected through questionnaires and records they made after the course completed, and faculty data were gathered by questionnaires. The data were analyzed using simple tabulation and test of mean difference. The free comments were analyzed for content. The result showed that the level of goal attainment was high according to the students' self-evaluation, and they had a clear understanding of their motivation for nursing as well as of problems they needed to work on. The importance of having experiential learning both at hospitals and other health care facilities was also conferred, since it contributed to a deeper understanding of cooperation with other health care professionals and to understanding a care receiver as an ordinary citizen. The clinical facilities also provided a similar evaluation. Differences however were found in all programs, and understanding among those facilities, therefore, ways and means to narrow such differences need to be devised in the future.
書誌情報 天使大学紀要
en : Bulletin of Tenshi College

巻 7, p. 67-76, 発行日 2007
ISSN
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11568183
レポート・演題番号
4
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:25:49.213582
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3