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アイテム
学内実習プログラムで実施した小児看護学実習における学生の学び
https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/363
https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/363bcb587af-0390-4b08-8243-2d27ba06001b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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kiyou21(2)_02.pdf (1.4 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2021-06-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学内実習プログラムで実施した小児看護学実習における学生の学び | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Student Learning in a Pediatric Nursing Practicum: An On-Campus Program | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学内実習プログラム | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小児看護学実習 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | COVID-19 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ハイブリッド型実習 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | on-campus training program | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pediatric nursing practice | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | COVID-19 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | hybrid practice | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
田中, さおり
× 田中, さおり× 伊織, 光恵× 日沼, 千尋× IORI, Mitsue× HINUMA, Chihiro |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A 大学では COVID-19 の拡大を受け、看護4年生前期の臨地実習の代替えとして学内実習プログラムを計画し実施した。本研究の目的は、学内実習プログラムで実施した小児看護学実習における学生の学びと課題を明らかにし、今後の実習のあり方について検討することである。質問紙調査と実習レポートの分析を実施した結果、学生は学内実習においても、子どもの特徴や子どもの独自のケアの方法といった 小児看護学実習で学修すべき要素は学んでいた。しかし学内実習では、子どもの反応といった臨地での体験を通しての学びや倫理的な態度について学ぶことには課題があることが確認された。学内実習では、実習目的に合致した教材の提示や学生の学びを広げるための指導上の工夫、カンファレンスの企画・運 営が重要であり、今後の小児看護学実習では、臨地と学内をつなぐハイブリッド型実習を検討する重要 性が示唆された。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In response to the spread of COVID-19, the University of A planned and implemented an on- campus training program as an alternative to the clinical training generally conducted in the first semester of the fourth year of its nursing program. The purpose of this study is to describe the students’ learning process and address issues in pediatric nursing practice related to the on-campus training program as well as to examine the future of the practice. The results of the questionnaire survey and the practical training reports showed that, through the on-campus practice, the students learned the elements required for pediatric nursing practice, including children’s traits and unique methods of caring for children. However, the results also showed that there were issues with learning about children’s reactions from hands-on experience and about proper ethical attitudes . It is important for on-campus practice to provide teaching material that matches the purpose of training, to devise teaching methods that expand students’ knowledge, and to plan and organize conferences. Consideration of a hybrid of practical training that connects the campus and the practical training site is suggested as important for future pediatric nursing practice. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 天使大学紀要 en : Bulletin of Tenshi College 巻 21, 号 2, p. 15-31, 発行日 2021-06-30 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 天使大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1346-4388 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |