WEKO3
アイテム
看護学生の援助規範意識と職業的アイデンティティとの関連 : 臨地実習前後の比較
https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/117
https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/11710c1fbaa-b90b-4c0e-81c4-84e6bb6e68ce
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-01-01 | |||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||
タイトル | 看護学生の援助規範意識と職業的アイデンティティとの関連 : 臨地実習前後の比較 | |||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||
タイトル | The Relationship between Helping Norm and Vocational Identity : Comparison of before and after Clinical Practice | |||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | 援助規範意識 | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | 職業的アイデンティティ | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | 看護学生 | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | 臨地実習 | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | helping norm | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | vocational identity | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | nursing students | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | clinical practice | |||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||||||
研究ノート | ||||||||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||
Study Note | ||||||||||||||||
著者 |
柴田, 和恵
× 柴田, 和恵
× 高橋, ゆかり
× 鹿村, 眞理子
|
|||||||||||||||
著者名よみ |
柴田, 和恵
× 柴田, 和恵× タカハシ, ユカリ× シカムラ, マリコ |
|||||||||||||||
著者名(英) |
柴田, 和恵
× 柴田, 和恵× TAKAHASHI, Yukari× SHIKAMURA, Mariko |
|||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||
天使大学看護栄養学部看護学科 | ||||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||
高崎建工福祉大学看護学部看護学科 | ||||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||
獨協医科大学看護学部看護学科 | ||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to search for the relationship between helping norm and vocational identity of nursing students before and after clinical practice. It was targeted at 76 nursing junior college third graders. A survey was conducted with an anonymous self-report questionnaire using two scales (helping norm scale: Hakoi & Takagi 1987, vocational identity scale: Fujii et al.2002). Date ware analyzed by using U test and multiple regression analysis. Helping norm don't showed significant differences between before and after clinical practice. But, vocational identity was established so that "norm of self-sacrifice" was high, and a factor to prescribe increased "norm of restitution" after clinical practice, and the tendency became strong. | |||||||||||||||
書誌情報 |
天使大学紀要 en : Bulletin of Tenshi College 巻 7, p. 85-92, 発行日 2007 |
|||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||
収録物識別子 | AA11568183 | |||||||||||||||
レポート・演題番号 | ||||||||||||||||
6 |