ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文・研究ノート
  2. 天使大学紀要
  3. 11巻

難易を基準にした1桁たし算の教育課程

https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/186
https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/186
3a765966-a74f-449f-8a82-990812116fb5
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006964159.pdf KJ00006964159 (1.2 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-03-31
タイトル
タイトル 難易を基準にした1桁たし算の教育課程
タイトル
タイトル A Plan of the Curriculum of Single-digit Addition Based on the Relative Difficulty of the Problem.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 1桁たし算
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育課程
キーワード
主題Scheme Other
主題 難易
キーワード
主題Scheme Other
主題 算数
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 single-digit addition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 difficulty
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 arithmetic
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
論文
記事種別(英)
en
Article
著者 後藤, 聡

× 後藤, 聡

後藤, 聡

ja-Kana ゴトウ, ソウ

Search repository
著者名よみ ゴトウ, ソウ

× ゴトウ, ソウ

WEKO 748
NRID 1000080301696
e-Rad 80301696

ゴトウ, ソウ

Search repository
著者名(英) GOTO, So

× GOTO, So

WEKO 748
NRID 1000080301696
e-Rad 80301696

en GOTO, So

Search repository
著者所属(日)
天使大学看護栄養学部教養教育科
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 新しい学習指導要領では基礎的・基本的な知識・技能の習得が強調された。系統的な教科である算数では、つまずきからの回復が難しいため、積み重ねによる確実な習得が重要である。本研究では、問題の難易を基準とした1桁たし算の教育課程を試案した。まず、筆者らの先行研究から難易に影響を与える要因を整理した。次に、それらを基準として易しい問題から難しい問題へと系統性を持たせた教育課程を作成した。その結果を基準に2社を例に教科書で扱う問題の是非について考察した。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The mastery of basic fundamental knowledge and skills is emphasized in this new course of study. When teaching systematically learned courses like arithmetic, it is important to verify the pupil's thorough mastery of the basic knowledge and skills, or else the pupil will stumble in understanding higher math and find it difficult to catch up. This study offers a curriculum plan for teaching single-digit addition based upon a gradual mastery of simple to more difficult problem-solving based on the relative difficulty of the problem. First, the researchers re-examined the results of previously conducted studies concerning the relative difficulty of the problem solving for pupils. Then, a new plan of curriculum based on the approach of relative difficulty of problem solving was designed in which pupils systematically learn arithmetic by a gradual mastery of simple to more difficult problem-solving. Finally, based on those new criteria, the problems contained in two textbooks were compared to see which problems would be most appropriate.
書誌情報 天使大学紀要
en : Bulletin of Tenshi College

巻 11, p. 11-20, 発行日 2011-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11568183
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:27:38.130396
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3