WEKO3
アイテム
看護技術演習「注射」における体験学習に関する検討 : 採血、皮下注射、筋肉内注射および皮内注射の演習後の学びの分析
https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/95
https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/95951eb382-ffc3-4f7d-a772-4100414b5425
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-06-30 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 看護技術演習「注射」における体験学習に関する検討 : 採血、皮下注射、筋肉内注射および皮内注射の演習後の学びの分析 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | An Investigation of Nursing Students' Learning Experiences in Injection Practice : Content Analysis of Leaning concerning : Blood Sampling, Subcutaneous Injection, Intramuscular Injection and Intradermal Injection in Basic Nursing Skills Practicum | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | basic nursing skill | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | injection practice | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | contents analysis | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||
論文 | ||||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||||
en | ||||||||||||
Article | ||||||||||||
著者 |
吾妻, 知美
× 吾妻, 知美
× 小林, 千代
|
|||||||||||
著者名よみ |
アズマ, トモミ
× アズマ, トモミ× コバヤシ, チヨ |
|||||||||||
著者名(英) |
AZUMA, Tomomi
× AZUMA, Tomomi× KOBAYASHI, Chiyo |
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
天使大学看護栄養学部看護学科 | ||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
天使大学看護栄養学部看護学科 | ||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to investigate nursing students' learning experience with injection practice, such as : " blood sampling" ; "subcutaneous injection" ; "intramuscular injection" ; and "intradermal injection" : all are pivotal to the basic nursing skills practicum. This study analyzed the similarities noted in Krippendorffs' analysis of 164 second year students' reports. The reports which the students presented after the practicum expressed their learning vis-a-vis both the nurses'role and the patients' role. The results, could be classified into 10 categories : nurse's feelings, patient's feelings, concern for patients, interaction between nurse and patient, idea of the nurse, experience of failure, experience of success, comparison with others injection technique, skillfulness, role of observer, and 27 other sub-categories. The results suggest that the students had anxiety during all injection practices. Nevertheless, the students' skillfulness improved each injection practice. Therefore, it is necessary that the students have the opportunity to practice injection technique numerous times. | |||||||||||
書誌情報 |
天使大学紀要 en : Bulletin of Tenshi College 巻 6, p. 11-19, 発行日 2006-06-30 |
|||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11568183 |