ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文・研究ノート
  2. 天使大学紀要
  3. 6巻

看護技術演習「注射」における体験学習に関する検討 : 採血、皮下注射、筋肉内注射および皮内注射の演習後の学びの分析

https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/95
https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/95
951eb382-ffc3-4f7d-a772-4100414b5425
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004682538.pdf KJ00004682538 (918.3 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-06-30
タイトル
タイトル 看護技術演習「注射」における体験学習に関する検討 : 採血、皮下注射、筋肉内注射および皮内注射の演習後の学びの分析
タイトル
タイトル An Investigation of Nursing Students' Learning Experiences in Injection Practice : Content Analysis of Leaning concerning : Blood Sampling, Subcutaneous Injection, Intramuscular Injection and Intradermal Injection in Basic Nursing Skills Practicum
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 basic nursing skill
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 injection practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 contents analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
論文
記事種別(英)
en
Article
著者 吾妻, 知美

× 吾妻, 知美

吾妻, 知美

Search repository
小林, 千代

× 小林, 千代

小林, 千代

ja-Kana コバヤシ, チヨ

Search repository
著者名よみ アズマ, トモミ

× アズマ, トモミ

WEKO 132

アズマ, トモミ

Search repository
コバヤシ, チヨ

× コバヤシ, チヨ

WEKO 275
NRID 1000060299732
e-Rad 60299732

コバヤシ, チヨ

Search repository
著者名(英) AZUMA, Tomomi

× AZUMA, Tomomi

WEKO 132

en AZUMA, Tomomi

Search repository
KOBAYASHI, Chiyo

× KOBAYASHI, Chiyo

WEKO 275
NRID 1000060299732
e-Rad 60299732

en KOBAYASHI, Chiyo

Search repository
著者所属(日)
天使大学看護栄養学部看護学科
著者所属(日)
天使大学看護栄養学部看護学科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to investigate nursing students' learning experience with injection practice, such as : " blood sampling" ; "subcutaneous injection" ; "intramuscular injection" ; and "intradermal injection" : all are pivotal to the basic nursing skills practicum. This study analyzed the similarities noted in Krippendorffs' analysis of 164 second year students' reports. The reports which the students presented after the practicum expressed their learning vis-a-vis both the nurses'role and the patients' role. The results, could be classified into 10 categories : nurse's feelings, patient's feelings, concern for patients, interaction between nurse and patient, idea of the nurse, experience of failure, experience of success, comparison with others injection technique, skillfulness, role of observer, and 27 other sub-categories. The results suggest that the students had anxiety during all injection practices. Nevertheless, the students' skillfulness improved each injection practice. Therefore, it is necessary that the students have the opportunity to practice injection technique numerous times.
書誌情報 天使大学紀要
en : Bulletin of Tenshi College

巻 6, p. 11-19, 発行日 2006-06-30
ISSN
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11568183
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:27:39.891738
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3