ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文・研究ノート
  2. 天使大学紀要
  3. 11巻

ピア・エデュケーションによる栄養学科学生の栄養教育の実践

https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/190
https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/190
9e2ee3d8-81c6-459e-b94b-d4be7c2940c1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006964339.pdf KJ00006964339 (3.9 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-03-31
タイトル
タイトル ピア・エデュケーションによる栄養学科学生の栄養教育の実践
タイトル
タイトル Nutrition Education by College Students of Nutrition Science through the Peer Education System
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ピア・エデュケーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 栄養教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 管理栄養士
キーワード
主題Scheme Other
主題 栄養学科学生
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Peer education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Nutrition education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 National registered dietitian
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 College students of nutrition science
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
研究ノート
記事種別(英)
en
Study Note
著者 百々瀬, いづみ

× 百々瀬, いづみ

百々瀬, いづみ

ja-Kana モモセ, イヅミ

Search repository
山部, 秀子

× 山部, 秀子

ja 山部, 秀子
ISNI

ja-Kana ヤマベ, シュウコ

en YAMABE, Shuko

Search repository
著者名よみ モモセ, イヅミ

× モモセ, イヅミ

WEKO 30

モモセ, イヅミ

Search repository
山部, 秀子

× 山部, 秀子

WEKO 779
NRID 1000080320555
e-Rad 80320555
NDL著者名典拠ID 001211945
VIAF 201144647696135584395

ja 山部, 秀子
ISNI

ja-Kana ヤマベ, シュウコ

en YAMABE, Shuko

Search repository
著者名(英) MOMOSE, Izumi

× MOMOSE, Izumi

WEKO 30

en MOMOSE, Izumi

Search repository
山部, 秀子

× 山部, 秀子

WEKO 779
NRID 1000080320555
e-Rad 80320555
NDL著者名典拠ID 001211945
VIAF 201144647696135584395

ja 山部, 秀子
ISNI

ja-Kana ヤマベ, シュウコ

en YAMABE, Shuko

Search repository
著者所属(日)
天使大学看護栄養学部栄養学科
著者所属(日)
天使大学看護栄養学部栄養学科
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 管理栄養士養成施設栄養学科の4年生が教育者となり、同学科1年生に対して栄養教育を行う「ピア・エデュケーション」を実施した。その結果、1年生にとっては、3年後の自分や、管理栄養士として働く将来像をイメージできるなどの好ましい感想が多く確認された。4年生にとっては、管理栄養士として社会で働く前に実際に栄養教育を行う貴重な経験や、他の学生が行う栄養教育を観察することから多くを学べる経験もできた。このことから、「ピア・エデュケーション」による栄養教育は両学年の学生にとって効果的な教育プログラムであることが確認できた。しかし、他者評価の得点と自己評価の得点との間に有意な得点差が認められたことから、客観的に評価できるスキルの向上も目指して、教育をしていくことも必要であることが示唆された。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 A "peer education" system has been implemented at training institutions for national registered dietitians, where fourth-year college students of nutrition science assume the role of instructors, providing nutrition education to first-year students. Consequently, positive impressions among first-year students have been confirmed, such as the ability to envision themselves three years later, or further along their careers, as national registered dietitians. For fourth-year students, this has provided valuable experience in practical nutrition education before entering the workforce, and allowed numerous learning opportunities through insight into the other students' nutrition education methods. For these reasons, we can confirm that nutrition education through "peer education" is an effective education program for students of both years. However, as a significant difference in the scoring between evaluation by others and self-evaluation has been identified, it has been suggested that education should also aim for the improvement of skills that can be objectively evaluated.
書誌情報 天使大学紀要
en : Bulletin of Tenshi College

巻 11, p. 47-55, 発行日 2011-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11568183
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:25:18.003982
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3