ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文・研究ノート
  2. 天使大学紀要
  3. 5巻

小学生を対象としたDeath Educationの実践・評価と課題 : 小学4年生の記述内容の分析より

https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/79
https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/79
233e66b2-5af4-4d18-b7fd-552eb70f11c0
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004361745.pdf KJ00004361745 (1.2 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2005-09-30
タイトル
タイトル 小学生を対象としたDeath Educationの実践・評価と課題 : 小学4年生の記述内容の分析より
タイトル
タイトル A Study on Death Education for Elementary School-Aged Children : Qualitative Analysis of Children's Report
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Death Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Elementary school-aged children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Evaluation of Death Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Qualitative Analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
論文
記事種別(英)
en
Article
著者 茎津, 智子

× 茎津, 智子

茎津, 智子

ja-Kana クキツ, トモコ

Search repository
岡田, 洋子

× 岡田, 洋子

岡田, 洋子

Search repository
菅野, 予史季

× 菅野, 予史季

菅野, 予史季

Search repository
井上, ひとみ

× 井上, ひとみ

井上, ひとみ

Search repository
井上, 由紀子

× 井上, 由紀子

井上, 由紀子

Search repository
志賀, 加奈子

× 志賀, 加奈子

志賀, 加奈子

ja-Kana シガ, カナコ

Search repository
著者名よみ クキツ, トモコ

× クキツ, トモコ

WEKO 235
NRID 1000010177975
e-Rad 10177975
NDL著者名典拠ID 01036771
VIAF 257051194

クキツ, トモコ

Search repository
オカダ, ヨウコ

× オカダ, ヨウコ

WEKO 236

オカダ, ヨウコ

Search repository
スガノ, ヨシキ

× スガノ, ヨシキ

WEKO 237

スガノ, ヨシキ

Search repository
イノウエ, ヒトミ

× イノウエ, ヒトミ

WEKO 238

イノウエ, ヒトミ

Search repository
イノウエ, ユキコ

× イノウエ, ユキコ

WEKO 239
e-Rad 00320557

イノウエ, ユキコ

Search repository
シガ, カナコ

× シガ, カナコ

WEKO 240
CiNii ID 9000006169360

シガ, カナコ

Search repository
著者名(英) KUKITSU, Tomoko

× KUKITSU, Tomoko

WEKO 235
NRID 1000010177975
e-Rad 10177975
NDL著者名典拠ID 01036771
VIAF 257051194

en KUKITSU, Tomoko

Search repository
OKADA, Yoko

× OKADA, Yoko

WEKO 236

en OKADA, Yoko

Search repository
SUGANO, Yoshiki

× SUGANO, Yoshiki

WEKO 237

en SUGANO, Yoshiki

Search repository
INOUE, Hitomi

× INOUE, Hitomi

WEKO 238

en INOUE, Hitomi

Search repository
INOUE, Yukiko

× INOUE, Yukiko

WEKO 239
e-Rad 00320557

en INOUE, Yukiko

Search repository
SHIGA, Kanako

× SHIGA, Kanako

WEKO 240
CiNii ID 9000006169360

en SHIGA, Kanako

Search repository
著者所属(日)
天使大学看護栄養学部看護学科
著者所属(日)
旭川医科大学医学部看護科
著者所属(日)
旭川医科大学医学部看護科
著者所属(日)
石川県立看護大学看護学部看護学科
著者所属(日)
札幌医科大学大学院保健医療学研究科看護学専攻
著者所属(日)
旭川医科大学医学部看護科
著者所属(英)
en
TENSHI COLLEGE
著者所属(英)
en
/
著者所属(英)
en
/ /
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study discussed how to do Death Education for school-aged children and evaluated intervention in Death Education. The subjects were 80 children - the 4^<th> grade of elementary school. As the teaching material for Death Education a documentary film was prepared; the story of a school-aged boy living and fighting against his disease. The subjects wrote two reports about "the meaning of life" or "life now", before and after of the Death Education. Their reports were analyzed using the constant comparative method. Analysis revealed that there were four major categories before intervention (#1-4), and five major categories after intervention (#5-9). 1. the preciousness of life, 2. their feelings about daily life, 3. their thought about life and death regarding other person's circumstances, 4. the significance of life and death, 5. the absurdity of death, 6. their new leaning about the preciousness life, 7. their impression about living and life, 8. attitudes to life, 9. their emotional response to the unreasonable death of other. As a result, compared with categories before and after intervention, children have an opportunity to think and to feel about "life", "death" and "daily life" more familiarly after the intervention. This teaching material for Death Education was easy to comprehend for them, because the character in the film was a school-aged child of the same generation. It was extrapolated that children were concerned about "life", "death" and "daily life", but they had no chance to talk or reflect about this theme with their families, teachers or friends. We still have to continue to discuss and evaluate methods of Death Education, but in greater dialogue about this theme with children.
書誌情報 天使大学紀要
en : Bulletin of Tenshi College

巻 5, p. 1-12, 発行日 2005-09-30
ISSN
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11568183
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:23:42.751452
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3