ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文・研究ノート
  2. 天使大学紀要
  3. 2巻

看護学臨地実習における教師の指導行動と学生の看護職同一性形成の関連 : 指導に対する教師自身と学生の評価を用いて

https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/21
https://tenshi.repo.nii.ac.jp/records/21
2fbd0c87-99fb-4aff-be5c-75d7ca867263
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004183043.pdf KJ00004183043.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2002-03-31
タイトル
タイトル 看護学臨地実習における教師の指導行動と学生の看護職同一性形成の関連 : 指導に対する教師自身と学生の評価を用いて
タイトル
タイトル Study on the relation between teaching behavior in nursing clinical practice and student nursing occupational identity formation Using evaluations made by teachers and students to teaching
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nursing occupational identity formation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 identity achievement
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 foreclosure
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching behavior
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
論文
記事種別(英)
en
Article(Original)
著者 前田, 明子

× 前田, 明子

前田, 明子

Search repository
著者名よみ マエダ, アキコ

× マエダ, アキコ

WEKO 53

マエダ, アキコ

Search repository
著者名(英) MAEDA, Akiko

× MAEDA, Akiko

WEKO 53

en MAEDA, Akiko

Search repository
著者所属(日)
天使大学看護栄養学部看護学科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this study we examined how self-evaluation and student evaluation for teaching behavior in nursing1 clinical practice are related to the nursing occupational identity formation. Nursing occupational identity formation was assessed in the identitystatus interview. Regarding teaching behavior we obtained assessment from both teachers and students using43 effective teaching behaviors in clinical prctice, which were set up by Zimmerman, et al. As a result 35% of the assessment belongs to the identity achievement group and 58% to the foreclosure group. Students belonging to the identity achievement group have succeeded in quelling any and all reservations in regards to continuing on to the professional nursing field after entering school. They have seriously come to take the initiative in nursing. They also have formed their own opinions in regards to the teachers' instruction. On the other hand, those who belong to the foreclosure group have less wavering and ask for basic advice. The results mentioned above suggest that in the case of the identity achievement group, it is important to face the students who have queries or opinions in conducting nursing, and to show them nursing role models systematically. For the foreclosure group,we are of the opinion that they need some involvement in areas such as raising issues so that they can have critical observation on nursing.
書誌情報 天使大学紀要
en : Bulletin of Tenshi College

巻 2, p. 1-12, 発行日 2002-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11568183
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:31:31.062052
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3